Σὲ σχέση μὲ ἀνεύθυνα δημοσιεύματα, κατὰ τὰ ὁποῖα δῆθεν «ἡ Ἐκκλησία» (συλλήβδην) «ἐξαιρέθηκε» προνομιακὰ ἀπὸ τοὺς περιορισμοὺς ἀναλήψεως μετρητῶν καὶ κινήσῃς κεφαλαίων (capital controls), σὲ ἀντίθεση μὲ τοὺς Ἕλληνες πολίτες, διευκρινίζεται πρὸς ἀποκαταστάσῃ τῆς ἀληθείας:
Α. Ἡ Ὑπουργικὴ Ἀπόφαση (Οἰκονομικῶν) τῆς 25.9.2015 (ΦΕΚ Β΄ 2100) δέν κατήργησε τοὺς κεφαλαιακοὺς ἐλέγχους γιά τοὺς φορεῖς τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλὰ αὔξησε τὸ μηνιαῖο ὄριο ἀναλήψεως μετρητῶν εἰδικὰ γιά τὴν Ἀρχιεπισκοπὴ Ἀθηνῶν καί τίς ὑπόλοιπες Ἱερὲς Μητροπόλεις τῆς χώρας καὶ ὑπὸ τὸν ὄρο ὅτι πρόκειται γιά ἀναλήψη ἀπὸ ἔνα πιστωτικὸ ἵδρυμα καὶ ἀπὸ ἔνα τραπεζικὸ λογαριασμὸ κάθε μῆνα.
Β. Ἡ αὐξήσῃ ὁρίου ἀναλήψεως ἀφορᾷ μόνο στίς Ἱερές Μητροπόλεις καὶ δέν ἀφορᾷ σὲ φυσικὰ πρόσωπα (ἐφημερίους, μοναχούς, Μητροπολίτες κ.λπ.) οὔτε στά ὑπόλοιπα νομικὰ πρόσωπα τῆς Ἐκκλησίας (στόν κεντρικὸ φορέα τῆς «Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος» ὡς νομικὸ πρόσωπο, στίς Ἱερές Μονὲς κ.λπ.).
Γ. Οἱ λόγοι τῆς αὔξησῃς τοῦ μηνιαίου ὁρίου ἀναλήψεως μετρητῶν ἦταν ἡ ὣς σήμερα δυσχέρεια καταβολῆς τακτικῶν καὶ ἐκτάκτων ἐπιδομάτων βοηθείας σὲ ἡμεδαποὺς καὶ ἀλλοδαποὺς ἀπόρους καὶ οἰκογένειες ἀπὸ τὰ Φιλόπτωχα Ταμεῖα τῶν Μητροπόλεων, καθὼς ἡ ὑλικὴ βοήθεια πρὸς αὐτοὺς δέν διεκπεραιωνόταν ὣς σήμερα διατραπεζικά, ὅπως ἐπίσης καὶ ἡ διευκόλυνση πληρωμῆς ἐξόδων γιά τὰ συσσίτια, ἐξόφλησης τρεχουσῶν ὑποχρεώσεων λειτουργίας τῶν φιλανθρωπικῶν ἱδρυμάτων (γηροκομεῖα, ἄσυλα ἀνιάτων κ.λπ.) τῶν Μητροπόλεων.
Ἑπομένως ἡ αὐξήσῃ τοῦ ὁρίου ἀναλήψεως μετρητῶν ἦρθε νά ἀποτρέψει τὴν παράλυση τοῦ προνοιακοῦ ἔργου τῶν προαναφερθέντων Ἐκκλησιαστικῶν φορέων δημοσίου δικαίου καὶ ὄχι νά θεσπίσει κάποιο προνόμιο ὑπὲρ προσώπων, ὅπως ἐρμηνεύθηκε ἀπὸ ὁρισμένα δημοσιεύματα μὲ σκανδαλοθηρικὴ πρόθεση.